Защо многократни пелени? Моят първи опит с тях.

Бях бременна в осмия месец, когато баща ми ми изпрати една статия на английски, в която се казваше, че се завръщат на мода многократните пелени като по-екологичен, естествен и значително по-евтин начин да отгледаш (при това не едно) дете. Веднага започнах да ровя из нета! Нима са измислили още едно „еко“ нещо и аз не знам за него?! Прочетох още няколко статии и вече знаех, че ще отгледам детето си по този начин! Съобщих на мъжа ми, той знаеше, че по принцип трудно се спори с мен, а бях и бременна… 🙂
И започнах да купувам! Първите ми пелени дойдоха  от Щатите точно една седмица преди да родя, нямаше по-щастлива от мен! Летях към колата с нетърпение да разкъсам кашона. Гледах ги, радвах им се, в следващите дни току мина покрай шкафа и го отварях, разглеждах си ги и ги преподреждах. Така нетърпението ми за появата на малката ни дъщеричка се усили и тя, сякаш усетила това, реши да се появи цели 11 дни по-рано.

Роди се под 3кг, първите дни отслабна и… започнах с памперси. Като стана малко над 3кг започнах всеки ден по 1-2 пъти да й слагам пелени и от третия месец минах изцяло на тях. Имах доста, всякакви видове, но все си мислех, че не ми стигат. Купувах още, купувах, купувах…Продавах излишните ми, после пак купувах и така, докато си направих перфектния комплект пелени – удобни за детенцето ми и практични за мен! Ако тогава имаше някой, който да ме посъветва кое на пазара е добро и кое не, нямаше да се лутам толкова и да купувам и да продавам. Но ето – вече почти няма нещо на пазара ни, което да не съм ползвала, и с радост бих посъветвала някоя майка, така неориентирана, както бях аз само преди година и 4-5 месеца!

Сега ще ви разкажа накратко защо многократните пелени са по-добрата алтернатива за отглеждане на детето – и за природата, и за детето, и за джоба ви!

  • Направих бърза приблизителна сметка колко отпадък генерират еднократните пелени – ако се използват около година и половина това прави между 500 и 700 кг употребявани пелени, а ако се изпозлват до около втората година, цифрата скача до 800 – 1000 кг, това е само за едно дете! Всичкият този отпадък се изхвърля в природата и гние много, много години, замърсявайки околната среда с тези абсорбиращи гелове, с който са натъпкани. Лично на мен ми звучи ужасно, а сигурна съм и на вас!
  • Ползите за детето, разбира се, са с най-голяма важност. А те са много. Няма зачервено дупе, няма подсичане, няма никакви кожни проблеми! Дъщеря ми, когато беше само на пелени, никога нямаше червено дупе. Сложих ли й, обаче, памперс през деня, дори и за малко, веднага резултата „цъфваше“ на дупето й. Има много майки, които са имали големи проблеми с кожата на децата си в тази област, изпатили много от памперсите, и се обръщат към мен за многократни пелени, и много скоро след като са започнали да ги използват се свързват с мен да ми се похвалят, че проблемите им много бързо отшумяват!
  • Относно ползата за джоба ви – ще останете сериозно замислени колко по-евтино е да отглеждаш дете с пелени и колко скъпо с памперси.

Преди няколко дена се отбих в една борса да се осведомя по този въпрос. Избрах марка памперси на средна цена (всъщност не е точно средна, тъй като цената на пакет памперси, на които се спрях, при различните номера беше около 22лв. Най-евтината марка беше 15лв/пакет, а най-скъпата – 37лв/пакет) и след кратки изчисления стигнах до следните цифри:

При условие, че първите 6 месеца след раждането на детето го преобувате 7 пъти/ден, а от 6-тия месец до навършването на 18-месечна възраст по 5 пъти/ден, то това ще ви струва 1024,50лв, а ако решите да откажете памперсите на 2-рата годинка на детето, разходите ви ще нарастнат до приблизително 1370лв!

Ако използвате най-евтината марка памперси можете да намалите разходите до около 1050лв, а ако се спрете на най-скъпата марка, те могат да достигнат и внушителните 1900лв!

Така че да обобщим – многократните пелени са МНОГО по-добрата алтернатива в няколко посоки – за детето, за околната среда и за джоба ви!

Вашият коментар